Symposium: Digital Sundhedskommunikation

De to AU-forskningscentre Centre for Internet Studies og Center for Health Communication afholder et symposium om Digital Sundhedskommunikation. Symposiet afholdes d. 23. maj kl. 10-16.15 på Aarhus Universitet.

Dette symposium er dedikeret til at udforske det sundhedskommunikative landskab i den digitale æra. Sundhed forstås her bredt, som både den fysiske, mentale og sociale sundhed, samt når denne sundhed bringes i fare, fx ved sygdom, og sundhedskommunikation forstås som den kommunikation, som omhandler disse emner - i det etablerede sundhedssystem, men som i takt med den digitale udvikling i høj grad også foregår uden for sundhedsvæsnet, blandt patienter og borgere.

Keynote speaker, Anette Grønning fra Syddansk Universitet, som er ekspert digital sundhedskommunikation vil kickstarte symposiet, hvorefter forskere fra Aarhus Universitet og kommunikationsmedarbejdere fra Aarhus Universitetshospital Psykiatrien vil præsentere deres arbejde med digital sundhed(skommunikation).

Symposiet er gratis og alle interesserede er meget velkomne.

Man kan læse mere og tilmelde sig her: https://events.au.dk/symposiumdigitalsundhedskommunikation2024/conference