Preserving the present for the future — Strategies for the Internet

Blixensalen, The Royal Library, Copenhagen, June 18-19 2001

Introduktion på dansk

Målet med denne konference er at diskutere strategier og metoder til at bevare aktiviteterne på internettet for kommende generationer. Konferencen sammenbringer brugere, forskere, repræsentanter for organisationer der i mere traditionel forstand bevarer lyd og skriftligt materiale, samt repræsentanter med teknisk indsigt.

Konferencen har nationale såvel som internationale eksperter til at fortælle om deres erfaringer, samt diskutere strategier. Temaer såsom brugerforventninger og det allernyeste indenfor arkivering vil blive taget op på konferencen.

Konferencen er sponsoreret af Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek, og er organiseret af Center for Internetforskning, Aarhus Universitet, Det Kongelige Bibliotek, København, Statsbiblioteket, Århus samt Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.