Aarhus University Seal

DIGHUMLAB kick-off på Arts, AU.

Der er kick-off for DIGHUMLAB på Arts, AU, d. 23. januar fra 9.00 til 15.00. Arts-forskere fra forskellige fagmiljøer vil fortælle, hvordan de bruger digitale forskningsmetoder, og repræsentanter fra DIGHUMLAB vil være til stede for at høre på forskernes behov for nye digitale værktøjer/programmer.

DigHumLab

DIGHUMLAB vil i fremtiden kunne hjælpe forskere med behov for nye digitale værktøjer og har stor indsigt i at søge eksterne midler til nye digitale humaniora projekter.

På dagen får du mulighed for at overvære præsentationer af igangværende forskningsprojekter fra forskellige fagmiljøer på Arts med det til fælles, at de anvender forskellige former for digitale data og forskningsværktøjer, og du får inspiration til hvordan du selv kan komme i gang med at anvende digitale materialer, digitale medier og digitale forskningsmetoder.

Dagen sluttes med oplæg om, hvordan man kommer i gang med små og store projekter og en paneldebat om humaniora er ved at drukne i bits.

Kick-off finder sted 23. januar 9.00-15.00 i Store Sal, Kasernen, Langelandsgade, Aarhus Universitet, Aarhus. Se programmet for dagen på DIGHUMLAB's website. Alle er velkomne, men tilmelding skal ske via AU's webshop senest 18. januar.